2/4/2025
Organisation
Viden og formidling

Medieguide: Spred budskabet sammen med os

Her er en guide til medlemmer, der gerne vil tage del i kommunikationen om vores fællesskab og Kooperativt Københavns arbejde.

I kan gøre 4 ting:

  1. Brug Kooperativt Københavns Trademark
  2. Skilt med jeres medlemskab på jeres hjemmeside
  3. Fortæl om jeres medlemskab på sociale medier
  4. Del det, vi producerer

1. Brug Kooperativt Københavns Trademark


Vi har fået udviklet vores helt eget Trademark. Sæt det på jeres logo og vis, at I er en del af fællesskabet. Formålet er at give alle medlemmer mulighed for at bruge det unikke Trademark som et kvalitetsstempel for en demokratisk og socialt ansvarlig virksomhed, samtidig med at det skaber en stærk fælles alliance.  Alternativt kan det lille Trademark bruges som et emblem, fx på jeres hjemmeside.

Lige nu er vores Trademark helt ukendt, så jo flere der tager det i brug, jo mere giver det mening. I første omgang vil det være et Trademark for de indviede – dvs. et Trademark der kan hjælpe medlemmer med at identificere hinanden. If you know, you know. Men det kan også skabe nysgerrighed og på sigt give forbrugere og kunder et hint om din virksomhedsværdisæt.

Hent det i sort, hvid eller orange her.

Kitchen Collectives logo med Kooperativt Københavns Trademark

2. Skilt med jeres medlemskab på jeres hjemmeside


I kan skilte med jeres medlemskab på jeres hjemmeside, enten ved at benytte vores logo eller det lille Trademark som emblem, fx i bunden af jeres hjemmeside, hvor adresse og andre links ofte er. Logoet/emblemet kan laves til et hyperlink, så man ved klik dirigeres videre til Kooperativt Københavns hjemmeside.

Hvis I vil ledsage logoet af en kort tekst om Kooperativt København, kan I fx bruge følgende:

Kort: Medlem af Kooperativt København

Lang: Vi er en del af Kooperativt København, som er et fællesskab for virksomheder og foreninger, der aktivt engagerer sig i at transformere samfundet. Sammen arbejder vi for at skabe et mere bæredygtigt, mangfoldigt og retfærdigt erhvervsliv i København.

Hent logoet og emblem her.

3. Fortæl om jeres medlemskab på sociale medier


Fortæl gerne omverden, at I er en del af Kooperativt København. Til det kan I hente tekst og billeder herunder. Tilføj gerne selv, hvorfor I er medlem, og hvad I får ud af det.

Hent tekst og fotos her.

4. Del det, vi producerer

I er altid velkomne til at dele det, vi producerer, så vi kan nå ud til flere. I kan fx gøre følgende:

  • Tag @kooperativtkoebenhavn, når I deler vores indhold eller skriver om medlemsmøder og andet, I har deltaget i.
  • Tag andre medlemmer, når det er relevant.
  • Foreslå jeres følgere, at de følger Kooperativt Københavns sider.
Mock-up: Sådan kunne et banner se ud

 

11/6/2025

Plads til alle? Åbent arrangement 20. maj om diversitet og inklusion på arbejdspladser

Kom og vær med til at udforske, hvordan vi skaber arbejdspladser, som flere kan og vil gå på arbejde i! Vi sætter scene til en række virksomheder, som har bygget diversitet og mangfoldighed ind i deres virksomhedsmodeller, og de vil dele ud af deres erfaringer til fælles inspiration.

Nyheder
Organisation
Netværk
11/6/2025

By-Expressen: Kollektiv ledelse som modsvar til en überhierarkisk og udnyttende branche

Med læssede ladcykler og sort-røde kasketter drøner de gennem byen. Men i modsætning til Wolt-budene og andre platformsarbejdere i deres branche leder de selv deres virksomhed og har maksimal indflydelse i deres arbejdsliv. Her fortæller buddet Sebastian Ross, hvad der driver dem til at gøre op med normen og ikke mindst, hvad der er surt og sødt ved at lede i flok.

Viden og formidling
Netværk
11/6/2025

Log Ladies: »Det er megafedt, at der ikke er nogen, der bestemmer over os, men at vi bestemmer sammen«

Log Ladies er en tømrer- og snedkervirksomhed, der både laver almindelige byggeopgaver og prøver at skabe en mere mangfoldig og inkluderende byggebranche. Byggebranchen er nemlig domineret af cismænd, og det er smadderærgerligt for branchen selv og for de kvinder, transpersoner og nonbinære, der prøver kræfter med den. Her fortæller Laura Klakk fra Log Ladies om det problem, de arbejder med, og om hvorfor de foretrækker at lede kollektivt og være deres egne chefer.

Netværk
Viden og formidling