13/3/2025
Organisation
Nyheder
Viden og formidling

Bombastisk og simpelt – fordi vi vil tale højt og tydeligt fra både talerstole og ølkasser

Vores nye identitet skal give gennemslagskraft til vores budskaber på LinkedIn såvel som på plakater i byrummet. Den skal formidle lige dele nytænkende aktivisme og lige dele ambitiøst iværksætteri. Det er nemlig ikke modsigelser, men emner der kan og skal forbindes, hvis du spørger os. Det nye udtryk er blevet til med involvering af mange og er realiseret i samarbejde med Public Service.

NU ER DEN HER: VORES NYE IDENTITET

Vores medlemmer har efterspurgt det længe: En ny visuel identitet, så vi bedre kan nå ud til politikere, forbrugere og andre, der synes at arbejde skal give mening på mere end bankkontoen. En identitet, som kan styrke kommunikationen på vegne af medlemmerne, og som medlemmerne også selv kan bruge. Og nu er den klar.

Få et sneak peek her og glæd dig til at se identiteten i aktion, når du cykler gennem København.

Logo

INVOLVERING OG BIDRAG FRA MEDLEMMER

Identiteten er blevet til med involvering og bidrag fra medlemmer på vores generalforsamlinger, i strategiprocessen, på medlemsmøder, interviews og i spørgeskemaer.

I processen er det blevet tydeligt, at Kooperativt København ikke kun skal være et fællesskab, hvor medlemmer kan styrke hinandens praksisser, men også et fællesskab, der rykker ved dagsordener, der er langt større end os selv. Det skal den nye identitet hjælpe os med.

Den kooperative bevægelse er et oplagt modsvar til nutidens kriser, og derfor har det været vigtigt at få en visuel profil, der både rammer tidsånden og understøtter vores værdier og behov for at udbrede kendskabet til kooperativer og socialøkonomi. For selvom vi ser os som et andelsland, er det kooperative tankegods mange steder gået i glemmebogen.

Vi glæder os til at plastre gader og stræder til

VI VIL EJE VORES EGET CONTENT

Med den nye identitet vil vi gå mere analogt til værks. Det betyder, at vi går på gaden med vores budskaber og fremover også samler en god gammeldags kontaktliste med e-mails på alle i vores netværk, der vil være i kontakt med os. Vi udgiver vores indhold på eget website, og distribuerer det først og fremmest igennem et nyhedsbrev.

Det giver os gode muligheder, hvis vi på sigt vælger at forlader de andre SoMe-platforme, som vi lige nu bruger for at nå bredt ud.

Mock-up

PUBLIC SERVICE STÅR BAG

Bag den nye identitet står Public Service, et ungt fremadstormende kooperativ og medlem af Kooperativt København. De leverede en overbevisende og professionel tilgang, som sikrede mange stemmer i processen. Tak for at tage indigneret, professionelt og omsorgsfuldt fat om vores fællesskab, Sophie, Nathalie, Laura, Oskar, Emilie og Sarah.

Public Service er et kreativt kooperativt bureau for ikke-destruktive virksomheder og organisationer. De bruger strategi, design og kreativitet til at understrege og promovere solidariske dagsordener.


Tjek dem ud her.

11/6/2025

»Vi fortæller med stolthed, at vi driver socialøkonomisk virksomhed – det skal flere også gøre«

Her fortæller Christian Søndergaard, leder af den socialøkonomiske Saxogade, om Settlementets socialøkonomiske arbejde og om både fordele og fordomme ved at drive socialøkonomisk virksomhed.

Viden og formidling
16/6/2025

Fabrika - festival for fællesskabende iværksættere 30.-31. oktober 2025

Kooperativt København præsenterer Fabrika - to dage med workshops, talks, samtaler, fællesskab og madoplevelser, som gør op med konventionelle iværksætterlogikker og peger på fællesskabsbaserede alternativer. Følg med i lanceringen af programmet her og læs mere om, hvordan du kan være med.

Nyheder
Organisation
Netværk
Viden og formidling
11/6/2025

»Registreringen gør det lettere for samarbejdspartnere at forstå, hvem vi er. Folk elsker jo kasser«

Helena Reumert Gjerding er advokat i Kontra Advokater. Her fortæller hun om fordelene ved at registrere sig som socialøkonomisk virksomhed (RSV), og hvor man kan gå hen for at få hjælp.

Viden og formidling